הזעה בכפות הידים

הזעה בכפות הידיים – למה זה קורה ומהן דרכי הטיפול שכדאי להכיר?

חלק בלתי מבוטל מהאוכלוסייה, הן בארץ והן בעולם, סובל בתקופה זו או אחרת של חייו ממצבים של הזעת יתר. בפרט, הזעת יתר בכפות הידיים היא תופעה יחסית שכיחה אשר משבשת את חייהם של גברים ונשים כאחד, בטווח גילאים רחב יחסית. זאת מכיוון שקיימים גורמים רבים ונבדלים לבעיה זו, ובהתאם גם דרכי טיפול שונות ומגוונות. מהו בעצם מצב של הזעת יתר בכפות הידיים? מהן הסיבות לתופעה זו ומהן דרכי הטיפול הזמינות והמומלצות?

 

הזעת יתר בכפות הידיים – במה מדובר?

עבור מי שלא סבל מימיו ממצב של הזעת יתר, תופעה זו עלולה להישמע מעט משונה או לא ברורה. בפועל, כל מי שסובל ממצב זה, בפרט מהזעת יתר בכפות הידיים, יודע להעיד עד כמה תופעה זו עלולה להיות מציקה ומתסכלת, וממש לשבש את אורח החיים התקין במגוון דרכים.

התדירות של תופעה כמו הזעת יתר בכפות ידיים עשויה להשתנות מאדם לאדם – עבור חלק מהסובלים ממנה מדובר בתופעה יומיומית של ממש, בעוד עבור אחרים מדובר בתופעה החוזרת ומופיעה אחת לתקופה מסוימת. אך עבור מרבית האנשים הסובלים מבעיה זו מדובר בתופעה מציקה וטורדנית, כזו אשר במקרים רבים משבשת את איכות החיים במגוון דרכים – מבחינה חברתית (אנשים הסובלים ממנה עשויים להתבייש ולנסות להסתירה), מבחינה תפקודית הזעת יתר עשויה להקשות על ביצוע פעולות יומיומיות פשוטות מפני שהידיים הן מהאיברים השימושיים ביותר שלנו וכו'.

כלומר, מדובר בתופעה ממשית ובעייתית ביותר במקרים רבים, אשר עלולה לפגוע באיכות החיים היומיומית במגוון דרכים שונות.

 

גורמים להזעת יתר בכפות הידיים

כפי שצוין לעיל, להזעת יתר בכפות הידיים עלולות להיות סיבות שונות ומגוונות בקרב מטופלות ומטופלים שונים.

גורם נפוץ לתופעה זו הוא מצבים נפשיים שונים. בפרט, מצבים של חרדה חוזרת ונשנית ומתח נפשי מצטבר לאורך זמן עלולים להביא אותנו לפתח הזעת יתר באזור הידיים ובאזורים אחרים בגוף, וכך גם הפרעות פסיכולוגיות שונות.

גורם מרכזי נוסף הוא תזונה לקויה – הרגלי אכילה בלתי רצויים, עודף משקל כתוצאה מתזונה לא בריאה או אכילת יתר וכיוצ"ב. הרגל חיים נפוץ נוסף אשר עלול לגרום להזעת יתר הוא עישון, על שלל הרעלנים השונים (והשפעותיהם הבלתי צפויות בחלקן על הגוף) שהוא מכניס לגופנו מדי יום.

כמובן שגם מחלות שונות עלולות לגרום להזעת יתר, בפרט בכפות הידיים. כאן ניתן למנות, למשל, מחלות כמו לוקמיה, בעיות בתפקוד של בלוטת התריס ועוד כמה וכמה מחלות נפוצות יחסית, כמו גם רבות מהתרופות המשמשות לטיפול בהן.

 

זוהי רק רשימה חלקית כמובן, כאשר גורמים רבים נוספים אפשריים גם כן. אבחון מדויק של הגורמים במקרה הספציפי שלכם חשוב וקריטי לטיפול, שכן הבנת הגורם לבעיה מאפשרת להתאים את הטיפול המתאים והיעיל ביותר...

 

דרכי טיפול עיקריות להזעת יתר בכפות הידיים

ומה בנוגע לדרכי טיפול יעילות ומומלצות להזעת יתר בכפות הידיים? כאמור, קיימים טיפולים אפקטיביים שונים אשר מסייעים במקרים שונים, בעיקר בהתאם לסיבות הספציפיות להזעת היתר בקרב אותו/ה מטופל/ת.

טיפול מרכזי ויעיל ביותר בתופעה זו הוא שימוש בקרם ייעודי, אשר תוכנן יוצר במיוחד על מנת לווסת את פעולתן של בלוטות הזיעה בכפות הידיים ולצמצם את מידת פעולתן. "ספיריאל קרם" הוא מוצר מסוג זה שכדאי להכיר.

גם מכשירים מיוחדים אשר פותחו בשנים האחרונות לטיפול בהזעת יתר יכולים לסייע במקרים רבים להפחית משמעותית את מידת ההזעה בכפות הידיים. בהקשר זה מומלץ לבדוק טיפול במכשירים אשר הוכחו יעילים ביותר דוגמת PalmaDry, או הליך בשם iontophoresis אשר מעבה את שכבת העור החיצונית של כף היד באמצעות שליחת זרמים חשמליים עדינים.

גם זריקות של בוטוקס משמשות לצורך טיפול בהזעת יתר, אך חשוב להכיר כי במקרים אלו הטיפול יעיל בדרך כלל לפרק זמן של כמה חודשים ספורים, כך שנדרשים לחזור על הטיפול אחת לכחצי שנה, לפעמים פחות/יותר מכך.

במידה וחרדה ומתח נפשי מהווים גורמים עיקריים במקרה שלכם של הזעת יתר בכפות הידיים, קיימים טיפולים רבים ושונים המסייעים להפחית מתח וחרדה. למשל – שימוש בתרופות צמחיות שונות המרגיעות את מערכת העצבים, כמו גם כל סוג אחר של טיפול המשמש להפחתת חרדה ומתח נפשי, ועובד עבורכם. בהקשר זה כדאי להכיר תרפה צמחית בשם Neem, אשר משמשת לטיפול בבעיות בעור והזעת יתר מזה אלפי שנים (!!).

כמובן שבמידה ובעיות בתזונה מהוות גורם עיקרי להזעת היתר שלכם, שינוי הרגלים אלו יהווה חלק מרכזי ומשמעותי בפתרון. כאן נרצה ללכת לכיוון של הפחתת צריכה של מזון מעובד ומזון מהיר, צמצום אכילה של מאכלים מטוגנים ורוויי שומני טראנס, צמצום בכמויות הסוכר והכימיקלים המלאכותיים שאנחנו צורכים וכד'. במקום זאת, נרצה כמובן לאכול יותר ירקות ופירות טריים, ובאופן כללי מזון טבעי, טרי ובריא ככל הניתן.

 

כל אלו ועוד עשויים לסייע לכם במידה ואתם סובלים ממצב של הזעת יתר בכפות הידיים. עם זאת, מומלץ ביותר לפנות לייעוץ מקצועי על מנת לאבחן את המצב ואת הגורמים העיקריים לו, וכך להתאים את הטיפולים המתאימים ביותר עבורכם.

המאמר עודכן לאחרונה בתאריך 10/6/2021

* שם מלא
דוא"ל
* טלפון
אני מאשר/ת כי תהיו רשאים לפנות אלי באמצעות דיוור פרסומי, אין באמור בכדי להוות הסכמה לביצוע עסקה כלשהי. אני רשאי/ת לחזור בי מהסכמתי זו בכל עת.
תודה על פניתך, נציגנו יחזור אליך בהקדם
סליחה, איקעה שגיאה. אנא מלאו כל הפרטים ונסו שנית.
מוצרים נלווים
מאמרים נוספים

הזעה בכפות הרגליים – דרכי טיפול

ישנם טיפולים רבים להתמודדות עם זיעה בכפות הרגליים . באופן אידיאלי, רצוי לאבחן את הסיבההמדויקת ולטפל בבעיה בהתאם. עם זאת, זה לא תמיד כל כך קל.

קרא עוד

איך להתכונן לראיון עבודה

על מנת שתוכלו להרגיש הכי בנוח שאפשר, להתנועע בחופשיות ולהרגיש ביטחון אנו ממליצים על חולצות למניעת כתמי זיעה מבית iDry

קרא עוד

בלוטות זיעה

הבלוטות הן מבנים צינוריים קטנים הנמצאים בתוך ומתחת לעור (ברקמה התת עורית). מטרתם היא לפרוק זיעה על ידי פתחים זעירים בשטח של העור.

קרא עוד

הקשר בין תזונה לזיעה

חשבתם פעם האם יש השפעה למזון שאנו צורכים על כמות הזיעה שלנו?

קרא עוד

הרשמו לניוזלטר שלנו!

ותוכלו לקבל מדי חודש הצעות, המלצות ועדכונים

* שם מלא
* דוא"ל
סליחה, איקעה שגיאה. אנא נסו שוב.

אני מאשר/ת כי תהיו רשאים לפנות אלי באמצעות דיוור פרסומי (במיילים, מסרונים וכד') אין באמור בכדי להוות הסכמה לביצוע עסקה כלשהי. אני רשאי/ת לחזור בי מהסכמתי זו בכל עת.

האתר הזה מוגן על ידי reCAPTCHA Enterprise ו-Google מדיניות פרטיות ותנאי השימוש.

הזעת יתר iDry Israel

טלפון:
077-8270039
כתבו לנו:
[email protected]
עשו לנו לייק: