מה זה בוטוקס?

בוטולינום טוקסין הידוע בכינויו בוטוקס, הינו חומר שנכנס לשימוש כבר בשנות ה-70 בתחום הרפואה הקוסמטית. תחילה השתמשו בובעיקר לריפוי מצבים של פזילה או עין עצלה. בנוסף, חומר זה נחשב יעיל במיוחד להסתרה וטשטוש של קמטים. החומר מופק מרעלן חיידק הנקנקת האנארובי.
ישנן 3 צורות של בוטולונים טוקסין מסוג
A (בוטוקס, דיספורט ו- Xeomin) וצורה אחת של בוטולינום טוקסין מסוג B (Myobloc) אשר זמינים באופן מסחרי להליכים קוסמטיים ורפואיים שונים.

 

הזרקת בוטוקס

כאמור, טיפול הבוטוקס הוא למעשה רעלן המוחדר אל שרירי הפנים ומשתק אותם. במקרה של הזעה בבית השחי ניתן לשתק את בלוטות הזיעה ולמנוע מהן לעבוד באמצעות הבוטוקס.ההזרקה מתבצעת ללא הרדמה, אך לפני ההזרקה יש למרוח חומר מאלחש. חשוב שההזרקה תתבצע אך ורק על ידי רופא עור או גורם מקצועי מוסמך. יש להזריק במקומות מסוימים ולהקפיד על הטיפול המתאים בדיוק מושלם הטיפולים הנפוצים הם: בוטוקס בשפתיים, בוטוקס להרמת גבות, בוטוקס למילוי קמטים, בוטוקס נגד הזעת יתר, העלמת קמטים, הזרקות לפנים ועוד.

 

בוטוקס בבית השחי

בעת הטיפול בהזעת יתר בבית השחי כ- 15 טיפות של הבוטוקס מוזרקות לעור בבית השחי של המטופל כדי למנוע את שחרורו של כימיקל בשם אצטילכולין אשר נושא אותות ממערכת העצבים הסימפתטית לבלוטות הזיעה בבית השחי כדי לעורר ייצור זיעה. הזרקת הבוטוקס פשוט חוסמת את העצבים בבית השחי שגורמים להזעת יתר ובכך מונעת הזעה באזור זה.

 

בוטוקס מחירים 

הטיפול בעזרת הזרקת בוטוקס למקום שבו ישנה הזעה מוגברת כגון בית השחי או כפות הידיים הינו טיפול קל, יעיל ונפוץ במיוחד. בוטוליניום טוקסין הוא רעלן הגורם לשיתוק זמני של בלוטות הזיעה, וכשמזריקים אותו לשריר האחראי לכיווץ בלוטות הזיעה הוא מפסיק את ההזעה במקום למשך כחצי שנה עד עשרה חודשים, והשפעתו פגה בהדרגה.

זהו אחד הטיפולים העיקריים והמוכרים להזעת יתר בעשור האחרון, הוא קל לביצוע ואינו גורר תקופת החלמה ארוכה אך יחד עם זאת, עלותו גבוהה ויעילותו זמנית.

עלותהטיפול נעה סביב 3,300 ש"ח לבתי שחי ו- 7,500 ש"ח לשתי כפות הידיים.

 

יתרונות הבוטוקס להזעת יתר

  • מספק הגנה מפני זיעה בבית השחי ובכפות הידיים.
  • קל לביצוע ואינו גורר תקופת החלמה.
  • יעילות גבוהה.
  • במקרים מסוימים יכול לספק הגנה עד 10 חודשים.
  • הליך מהיר, ללא חתכים וצלקות וללא כאבים.

 

חסרונות הבוטוקס להזעת יתר

  • ייתכן והמטופל ימשיך לחוות הזעה באזור אם הזריקות הראשוניות פספסו כמה בלוטות זיעה.
  • לאחר פרק זמן התסמינים של הזעת יתר בבית השחי יחזרו והמטופל צריך ללכת להזרקה חוזרת.
  • אינו מומלץ לנשים בהריון או מניקות ומי שאלרגי לתרופות שנופלות תחת קטגורית קבוצת החלבון.
  • יעילות הטיפול הולכת ופגה לאחר מספר טיפולים.

 

בוטוקס תופעות לוואי

למרות יעילות הטיפול בהזרקת בוטוקס להזעת יתר ישנן מספר תופעות לוואי שכדאי להכיר. נזכיר כי תופעות הלוואי הן לרוב מקומיות, קלות ונדירות. אצל עד 10% מהחולים ייתכנו סימפטומים דמויי שפעת, דלקת גרון, וכאבי ראש. היו גם מספר מקרים שנרשמה בהם הזעה מפצה (זיעה באזורים שונים מהאזור שאליו הוזרק).
בנוסף, מספר אנשים דיווחו חבלות קלות, כאב מקומי ו/או דימום במקום שבו בוצעה ההזרקה.
ייתכן שתחוו חולשה בשריר שהוזרק או בסביבתו.

המאמר עודכן לאחרונה בתאריך 12/9/2014

לפרטים נוספים בקשר לטיפול בהזעה באמצעות בוטוקס

* שם מלא
דוא"ל
* טלפון
אני מאשר/ת כי תהיו רשאים לפנות אלי באמצעות דיוור פרסומי, אין באמור בכדי להוות הסכמה לביצוע עסקה כלשהי. אני רשאי/ת לחזור בי מהסכמתי זו בכל עת.
תודה על פניתך, נציגנו יחזור אליך בהקדם
סליחה, איקעה שגיאה. אנא מלאו כל הפרטים ונסו שנית.
מאמרים נוספים
טיפול באמצעות מכשיר miraDry

טיפול במכשיר מירה דריי

מירה דריי (miraDry) הוא מכשיר חדשני, ראשון מסוגו בעולם המשמש כפתרון לא פולשני, בטוח ויעיל לטיפול בבעיות של הזעת יתר בבית השחי.

קרא עוד

הזעת יתר בבית השחי

על מנת שנוכל לטפל בבעיית ההזעה בבית השחי אנו מציגים כאן מספר דרכי טיפול אשר נפרט עליהן בהמשך:

קרא עוד

אנהידרול פורטה

אנהידרול פורטה מכיל אלומיניום כלוריד שתפקידו לחסום את בלוטות הזיעה. אלו אותן בלוטות אשר מהן אמורה לצאת הזיעה אל מחוץ לגוף

קרא עוד

הרשמו לניוזלטר שלנו!

ותוכלו לקבל מדי חודש הצעות, המלצות ועדכונים

* שם מלא
* דוא"ל
סליחה, איקעה שגיאה. אנא נסו שוב.

אני מאשר/ת כי תהיו רשאים לפנות אלי באמצעות דיוור פרסומי (במיילים, מסרונים וכד') אין באמור בכדי להוות הסכמה לביצוע עסקה כלשהי. אני רשאי/ת לחזור בי מהסכמתי זו בכל עת.

האתר הזה מוגן על ידי reCAPTCHA Enterprise ו-Google מדיניות פרטיות ותנאי השימוש.

הזעת יתר iDry Israel

טלפון:
077-8270039
כתבו לנו:
[email protected]
עשו לנו לייק: