דאודורנט מגיע במגוון רחב של נוסחאות ושיטות מריחה שונות. הסוגים הנפוצים ביותר של דאודורנט מגיעים בסטיק, ג'ל, רול און , נוזל, קרם, אבקה וספריי. רוב הדאודורנטים בדרך כלל נועדו רק כדי לשלוט בריח, אבל סוגים מסוימים של דאודורנטים כוללים גם מרכיבים המסייעים למנוע הזעה. זו אבחנה חשובה, כי דאודורנט לבד בדרך כלל לא יעצור מישהו מלהזיע.

 

הגוף שלנו מזיע כדי לשמור על טמפרטורת גוף קבועה ומבוקרת. כאשר אתה מזיע יתר על המידה, ייתכן שיש לך מצב המכונה הזעת יתר, אז ראשית, צריך להעריך את מידת ההזעה של הגוף שלך, ואיזה מוצרים יכולים לעזור למזער אותו. כדי לשלוט בהזעת יתר בבית השחי, רופאים מייעצים למטופלים שלהם לנסות דאודורנטים המכילים כ15-20 אחוזים אלומיניום בתרכובת שלהם. אם זה לא עובד, ישנם דאודורנטים הדורשים מרשם ומכילים רמות של מרכיבים המבוססים על אלומיניום גבוה יותר ( גבוה עד 20-25 אחוז או יותר) במצבים קיצוניים הם עשויים להוות פיתרון.

 

דאודורנט נגד זיעה

כידוע, ישנם אינסוף של תכשירים ודאודורנטים למניעת זיעה. לא כל דאודורנט נגד זיעה. ישנם דאודורנטים שהם מונעים רק את ריח ההזעה וישנם דאודורנטים נגד זיעה ונגד הזעה. התכשירים שכן מנסים להילחם בהזעה הטבעית ולצמצם אותה הם האנטי־פרספירנטים, דאודורנטים שמכילים מלחי אלומיניום שאמורים לכווץ את בלוטות הזיעה ולעצור את הזיעה מלצאת דרכן. התכשירים המיועדים למנוע את ריח הזיעה בלבד ולא את ההזעה הם דאודורנטים שאינם מכילים אלומיניום. דאודורנטים כאלה אינם יעילים כנגד הזעה אלא יעילים כנגד ריח הזיעה בלבד.

 

ההבדלים בין Antiperspirant  לבין Deodorant      

רוב האנשים חושבים שדאודורנטים ואנטיפרספירנטים הם אותו הדבר, אבל הם לא. Antiperspirant עובד על ידי סתימה, סגירה, או חסימה של הנקבוביות באזור בית השחי ומכיל חומרי חיטוי רבי עוצמה כגון מלחי אלומיניום. כך נוצר מצב שהנקבוביות ובלוטות הזיעה אינן יכולות לשחרר זיעה. לעומת זאת דאודורנטים פועלים לצורך נטרול ריח הזיעה על ידי פעולת חיטוי נגד חיידקים. במקרה כזה ניתן להגיד כי דאודורנטים עדיפים משום שהם לא יפריעו להזעה, תהליך קירור טבעי של הגוף.

 

דאודורנט טבעי

ישנה סברה רווחת כי מרכיבים בדאודורנטים  (כלומר אלומיניום) עלולים לגרום לסרטן השד, מריחת  משהו כל כך כימי ליד אותו חלק של הגוף שלנו בהחלט אמורה לגרום לנו לעצור ולחשוב רגע. ובכל זאת, בתוך כל המחלוקת, אין עדיין מחקר סופי שמגיע למסקנה שדאודורנט או אנטיפרספירנט יכול לגרום לסרטן.
בעוד שכולנו סומכים על המותגים שלנו בהתאמה על בסיס יומי ( דאודורנט אקס axe, דאודורנט רקסונה rexona, דאודורנט ג'ילט Gillte ועוד..)
ישנם מותגים אורגניים וטבעיים שבדרך כלל לא מכילים את מרכיבי האלומיניום שיפסיקו את ההזעה מהסיבה שהם יכולים לגרום לאנשים בעלי עור רגיש סיכון בריאותי. הסוגים הכי טבעיים של דאודורנט מגיעים בסטיק , ג'ל, נוזל, קרם , אבקה וצורות כמו גם סוגי מינרלים מוצקים שמגיעים באבנים שמשפשפים בבית השחי בעת הצורך. דאודורנט תוצרת בית הוא גם אופציה עבור מי שרוצה להשתמש במוצר זול , טבעי, מתכונים תוכלו למצוא ברחבי הרשת.

 

דאודורנט ללא אלומיניום

דאודורנטים ללא אלומיניום אינם מונעים הזעה, החדשות טובות הן שלזיעה יש ריח רע רק כאשר החיידקים אשר יושבים על בית השחי משחררים רעלים. דאודורנטים ללא אלומיניום יכולים להרוג את החיידקים שגורמים לריח. בדרך כלל, דאודורנט ללא אלומיניום יכיל שמנים או תמציות צמחים כדי להרוג את החיידקים ולספק ניחוח רענן. המומלץ ביותר הוא דאודורנט טבעי ללא אלומניום ומפחית זיעה, ספיראל רול און טבעי.

 

 דאודורנט אלומיניום

אלומיניום בדאודורנטים מצטבר על העור וגורם לנקבוביות העור ולבלוטות הזיעה להיחסם. על ידי חסימת בלוטות הזיעה, אלומיניום מונע מבית השחי להזיע.

בשנים האחרונות ישנם פרסומים המזהירים כי שימוש באנטי-פרספירנטים (דאודורנט מונע זיעה) יכול להוביל לגירוי ופריחה באזור בית השחי במיוחד לאלה עם עור רגיש.

ישנם דאורדורנטים נוגדי זיעה עם אלומיניום באחוזים שונים.

דאודורנטים נוגדי זיעה עם אחוז אלומיניום שכיח (ללא תופעות לוואי) לדוגמת ספיריאל קרם, ספיריאל רול און, Carpe Underarm

דאודורנטים נוגדי זיעה עם אחוז אלומיניום גבוהה (קיים סיכוי לתחופעות לוואי כגון צריבה של העור, אדמומיות, גרד) לדוגמת ספיריאל אקסטרים, אנהידרול פורטה

 

דאודורנט לילדים

אם נראה לכם שהילדים גדלים במהירות בימים אלה, הנה קצת יותר ראיות. מגוון של דאודורנטים המיועדים לילדים צעירים התחיל להימכר ברחבי הרשת.
נראה כי בני נוער רבים מתחילים את גיל ההתבגרות מוקדם יותר וחשופים בפני שינויים שפעם נחשבו כדאגות של גיל העשרה.
רופאים, לעומת זאת, אומרים שזה כבר לא יוצא דופן עבור בנות להתחיל להראות סימנים של בגרות כגון הזעה, בגיל תשע ונערים בגיל עשר – כמה שנים מוקדם יותר מאשר בעבר.
הם אינם יכולים להסביר את התופעה באופן מלא – אך תאוריה אחת היא שחשיפה לכימיקלים בסביבה, יחד עם מזונות ופלסטיק מעובד המחקים את ההשפעות של הורמונים, מפעילים את גיל ההתבגרות מוקדם יותר.
מחקרים אחרים מצאו קשר בין התבגרות מינית מוקדמת יותר אצל ​​ילדים שמנים יותר או אצל ילדים הנחשפים לאור מלאכותי ממסכי טלוויזיה ומחשב. יהיו הסיבות אשר יהיו, הרבה ילדים והורים מודאגים מההתמודדות עם עניין ההזעה, אך רבים מההורים מודאגים באותה מידה מהצורך לתת לילדיהם דאודורנטים למבוגרים בשל חששות בטיחות כגון הכימיקלים שהם מכילים.
ד"ר קפלן אמר : "בעשר השנים שלי בייעוץ, נראה כי גיל ההתבגרות קורה קצת יותר מוקדם וכתוצאה מכך אמהות מודאגות יותר. אני לא ארגיש בנוח להמליץ ​​על דאודורנט מבוגר לילד, מפני שהוא לא יהיה מתאים לעור שלהם."
בלוטות הזיעה אצל ילדים ונערים מתבגרים עדיין אינן מפותחות כמו אצל אדם בוגר. בנוסף, העור שלהן עדין מאוד וחשוף להמון גירויים ולכן בהתחלה חשוב להשתמש בתכשירים אשר אינם חוסמים את בלוטות הזיעה ואת ההזעה. מומלץ להשתמש בתכשירים עדינים המבוססים על ריח. מומלץ להשתמש בדאודורנטים בעלי בישום עדין ושאינם מכיל ריכוז גבוה של אלומיניום או אלכוהול. כדאי ללמד את הילד להשתמש בדאודורנט על אזור נקי, רצוי אחרי המקלחת.

 

סיכום

רוב האנשים אינם יוצאים מהבית מבלי למרוח דאודורנט, יש מגוון רחב של חברות ודאודורנטים אשר מוצעים בשוק, החל מדאודורנטים למניעת ריח ועד לדאודורנטים אשר חוסמים את בלוטות הזיעה אך יכולים להוות סכנה בריאות, הרי הגוף שלנו נועד להזיע ובמידה והוא לא יוציא את הפסולת דרך הזיעה הפסולת תישאר בתוך הגוף שלנו ומכאן הדרך למחלות קצרה.
אנו ממליצים בחום למי שאינו סובל מבעיית הזעה להשתמש בדאודורנטים טבעיים ללא אלומיניום כגון ספיריאל רול און טבעי, ולאנשים הסובלים מהזעת יתר בבית השחי מומלץ להשתמש במוצרים נוגדי זיעה כדי להתמודד עם בעיית ההזעה.

 

המאמר עודכן לאחרונה בתאריך 1/11/2022

למידע נוסף אודות הדאודורנטים שאנו ממליצים:

* שם מלא
דוא"ל
* טלפון
אני מאשר/ת כי תהיו רשאים לפנות אלי באמצעות דיוור פרסומי, אין באמור בכדי להוות הסכמה לביצוע עסקה כלשהי. אני רשאי/ת לחזור בי מהסכמתי זו בכל עת.
תודה על פניתך, נציגנו יחזור אליך בהקדם
סליחה, איקעה שגיאה. אנא מלאו כל הפרטים ונסו שנית.
מוצרים נלווים
מאמרים נוספים

מהם פדים להזעה בבית השחי?

עבור כל מי שאי פעם נתקל במצב בו הזעה בבית השחי יוצרת את אותם עיגולי רטיבות בחולצה מהם כולם מעדיפים להימנע, מומלץ להכיר ולנסות את אחד הפתרונות היעילים והנוחים ביותר לבעיה זו כיום – פדים להזעה בבית השחי

קרא עוד

הזעת יתר בבית השחי

ישנן רמות שונות של הזעה בבית השחי ממקרים בהם מזיעים במצב של מתח, חרדה או התרגשות מסוימת ועד למקרים בהם מזיעים כמעט כל היום ובכל ימות השנה ללא תלות בטמפרטורה, במצב הרוח ובסביבה.

קרא עוד

הזעת יתר בבית השחי

על מנת שנוכל לטפל בבעיית ההזעה בבית השחי אנו מציגים כאן מספר דרכי טיפול אשר נפרט עליהן בהמשך:

קרא עוד

אנהידרול פורטה

אנהידרול פורטה מכיל אלומיניום כלוריד שתפקידו לחסום את בלוטות הזיעה. אלו אותן בלוטות אשר מהן אמורה לצאת הזיעה אל מחוץ לגוף

קרא עוד

מה זה Thompson Tee (חולצת iDry)?

חולצת הת'ומפסון הינה חולצה ייחודית למניעת כתמי ועיגולי זיעה באזור בית השחי

קרא עוד

רעלים בדאודורנט

כולנו נתקלנו בשנים האחרונות בשיח הפורה בעניין הרעלנים שנמצאים בדאודורנטים ותכשירים יומיומיים אחרים אתם אנו משתמשים. אך כמה מאתנו באמת מבינים את ההשלכות של הרעלנים האלו, ואת היקף הבעיה?

קרא עוד

הרשמו לניוזלטר שלנו!

ותוכלו לקבל מדי חודש הצעות, המלצות ועדכונים

* שם מלא
* דוא"ל
סליחה, איקעה שגיאה. אנא נסו שוב.

אני מאשר/ת כי תהיו רשאים לפנות אלי באמצעות דיוור פרסומי (במיילים, מסרונים וכד') אין באמור בכדי להוות הסכמה לביצוע עסקה כלשהי. אני רשאי/ת לחזור בי מהסכמתי זו בכל עת.

האתר הזה מוגן על ידי reCAPTCHA Enterprise ו-Google מדיניות פרטיות ותנאי השימוש.

הזעת יתר iDry Israel

טלפון:
077-8270039
כתבו לנו:
[email protected]
עשו לנו לייק: