הזעה מוגברת בפנים

הזעה מוגברת בפנים - גורמים לתופעה ודרכי הטיפול

ישנם אזורים בגוף אשר סובלים מהזעת יתר, אך הם אינם נראים לעין, אך תופעה כגון הזעה מוגברת בפנים נראית מיד. התופעות הן פנים סמוקות ואגלי זיעה שקשה להסתיר. אנשים הסובלים מתופעה זו חשים אי נוחות וזה קורה להם בדרך כלל במפגשים חברתיים, באירועים כמו ראיונות עבודה וכדומה. מדובר על  הפרעה במערכת העצבים אשר גורמת לתופעת הזעת יתר באיזור הפנים. לרוב, אין טיפול ספציפי לתופעה זו, אך  החדשות הטובות הן, שניתן לגלות מה הגורם לתופעה זו. אחד הגורמים השכיחים יותר לגרימת התופעה של הזעה בפנים היא הפרעה בבלוטת התריס. אם הנכם חשים תופעות כגון עייפות מוגברת,עור יבש או עיניים שבולטות, עליכם לבדוק את בלוטת התריס.

האם ישנן סיבות נוספות שגורמות להזעה באיזור הפנים?

יש עוד סברות לגבי הגורמים כמו להפרעה של הזעה מוגברת בפנים כמו שתיית קפה, עישון,שתיית אלכוהול, מתח נפשי ונטילת תרופות להרזיה, מה שגורם להזעת יתר. גם אנשים אשר סובלים ממשקל עודף, עשויים לסבול מזיעת יתר בפנים. ישנו טיפול  נוסף כמו שינוי בהרגלי התזונה. חשוב לציין, כי אי טיפול בתופעה זו, יכול לגרום לדיכאון בקרב הסובלים ממנה. לדוגמא, אנשים שמזיעים מאוד באיזור הפנים, יפחדו לפתח קשרים רומנטיים, יסבלו מחוסר ביטחון ואף יתבודדו. אם התופעה מתחילה כבר בגיל צעיר, מומלץ לטפל בה מיד. הרופא המטפל, ישאל את המטופל, אפ אחד מבני משפחתכם סובל מתופעה זו, היות ומדובר אף בתופעה תורשתית.

הטיפולים שמציעים הרופאים למניעת הזעת יתר באזור הפנים

ישנם טיפולים נוספים שיכולים למנוע הזעה מוגברת בפנים כגון ניתוח, המתבצע באמצעות הרדמה ובו מטפלים בפעילות מערכת העצבים. ניתוח זה, יעיל גם למי שסובל מהזעת יתר בשאר חלקי הגוף. ישנן תמיסות המסייעות בהפחתה של הזעת יתר אזור הפנים והם ניתנות על ידי רופאים. תמיסות אלה, מכילות: כלוריד, אלומיניום וכהל אתילי, כך שחומרי אלה מעורבבים יחד, התוצאה היא זיעה מופחתת. גם תרופות שמפחיתות או מונעות לחלוטין את תופעת הזעת יתר גם באיזור הפנים, יינתנו רק באמצעות מרשם של דרמטולוג (רופא עור).  ההמלצה של הרופאים היא לנסות את התרופה, לפני שמחליטים על טיפול פולשני יותר כמו למשל ניתוח.

טיפולים נגד הזעת יתר באמצעות הטכנולוגיה הרפואית

היום הטכנולוגיה המתקדמת, במיוחד בתחום הרפואה פורצת גבולות. זו הסיבה שרבים פונים לקליניקות המציעות טיפולים כגון  הזרקת בוטוקס, או לדוגמא מכשיר ה- miraDry, מה שהוכח יעיל במניעת הזעת יתר גם בשאר האזורים בגוף, טיפול בקרני לייזר, הגורם להפחתת פעילות של בלוטות ההזעה. לפני הטיפולי הללו, מומלץ לנסות גם שינויים באורח החיים כמו:   הפסקת עישון, הפסקת שתיית קפה וחומרים אחרים שמכילים קפאין, הפסקת עישון, מניעה משתיית משקאות אלכוהוליים, אורח חיים פחות מלחיץ, ושמירה על משקל תקין. כל אלה, ימנעו הזעה מוגברת בפנים, מה שלבטח יקל על מי שסובל מהתופעה.

טיפול באמצעות הוטוקס למניעת הזעת יתר בפנים

היום, טיפול באמצעות הזרקות בוטוקס לאיזור הפנים, הפך לנפוץ במיוחד, ולא רק בפן האסתטי. ההקלה תהיה מידית ומי שיצע טיפול בבוטוקס, יוכל מיד לחזור לשגרה. ייתכן והמטופלים, יצטרכו כמה פגישות על מנת לקבל תוצאות משמעותיות. החומר מוזרק באזור המצח ומעל לשפתיים והטיפול לא מתבצע תחת הרדמה כללית, כי אם באמצעות קרם מאלחש. ייתכנו תחושות של אי נוחות וכן סימנים אזור ההזרקות, אך לאחר מספר ימים הם ייעלמו. יש לפנות לרופא מומחה בלבד, על מנת שיזריק לכם בוטוקס, היות ומיקום לא נכון של ההזרקה, עשוי לגרום לתופעות לוואי כמו הזעה לא אחידה, הבעת פנים לא רצויה ועוד.חשוב לציין כי הטיפול מחזיק מעמד בין 6-12 חודשים ויש לחזור עליו.

הזעת יתר פנים היא תופעה בריאותית

כפי  שהבנתם עד כה במאמר זה, הזעת יתר באיזור הפנים, היא תופעה בריאותית. המודעות לה רק גוברת סעולם כולוומי שאין לו רקע תורשי לתופעה עלוי לסבול ממנה בגיל ההתבגרות, או בגיל המעבר (במיוחד נשים הסובלות מגלי חום, כאשר תופעת ההזעה מתרחשת בפלג הגוף העליון). יש שפונים לרפואה האלטרנטיבית על מנת להפחית את הזיעה המוגברת במיוחד באזור הפנים. ישנן מזונות המופחתים בנתרן שמסייעים למניעת התופעה, דיאטה מאסיבית אך בריאה, פעילות גופנית מבוקרת , אורח חיים רגוע יותר ועוד. רופאים מעידים כי מטופלים הסובלים מהזעת יתר יש הם נטייה לסבול מחרדות ולעיתים תרופות נוגדות דיכאון, מסייעות להפחתת התופעה.

מתי יש לפנות לרופא?

עד לפני שנים רבות, התופעה של הזעת יתר לא הייתה מוכרת ובמדינה חמה כמו ישראל, הרופאים קישרו בין החום הרב להזעה. היום המודעות גברה גם בקרב הרופאים ולכן, ישנם תסמינים מוכרים אשר בעקבותיהם מומלץ להגיע לטיפול רפואי. למשל, הזעת יתר נמשכת למעלה משישה חודשים, הזעת יתר ממשיכה גם לאחר גיל 25,  קיימת היסטוריה משפחתית של הזעת יתר, במקרים אלה, עליכם לפנות לרופא, אשר ישלח אתכם לבדיקות דם ושתן, כך שלפי תוצאותיהן , הרופא  יצע לכם טיפול רפואי מתאים.

המאמר עודכן לאחרונה בתאריך 5/15/2024

מאמרים נוספים
טיפול באמצעות מכשיר miraDry

טיפול במכשיר מירה דריי

מירה דריי (miraDry) הוא מכשיר חדשני, ראשון מסוגו בעולם המשמש כפתרון לא פולשני, בטוח ויעיל לטיפול בבעיות של הזעת יתר בבית השחי.

קרא עוד

הזעת יתר בבית השחי

על מנת שנוכל לטפל בבעיית ההזעה בבית השחי אנו מציגים כאן מספר דרכי טיפול אשר נפרט עליהן בהמשך:

קרא עוד
הזעת יתר מתוך שינה

הזעת יתר מתוך שינה

הזעת יתר מתוך שינה

קרא עוד

הרשמו לניוזלטר שלנו!

ותוכלו לקבל מדי חודש הצעות, המלצות ועדכונים

* שם מלא
* דוא"ל
סליחה, איקעה שגיאה. אנא נסו שוב.

אני מאשר/ת כי תהיו רשאים לפנות אלי באמצעות דיוור פרסומי (במיילים, מסרונים וכד') אין באמור בכדי להוות הסכמה לביצוע עסקה כלשהי. אני רשאי/ת לחזור בי מהסכמתי זו בכל עת.

האתר הזה מוגן על ידי reCAPTCHA Enterprise ו-Google מדיניות פרטיות ותנאי השימוש.

הזעת יתר iDry Israel

טלפון:
077-8270039
כתבו לנו:
[email protected]
עשו לנו לייק: