הזעת יתר בבית השחי מהווה יותר מחוסר נוחות קל. זהו מצב רפואי הניתן לאבחון, הקרוי היפרהידרוזיס של בית השחי. כאשר לא מטפלים בתופעה, ,היא משתלטת על כל תחומי החיים שלך – מה אתה לובש, חיי החברה שלך והקריירה שלך. טיפולים סטנדרטיים לא יעילים במצב זה, ובשלב כלשהו בטח התחלת לתהות איך והאם ניתן להפסיק את ההזעה הזו לצמיתות.

איך להפסיק הזעה בבית השחי לצמיתות (רמז:לא בטוח שתוכל)

הזעת יתר בבית השחי היא בעיה גמישה למדי. מה שעזר לחברך להירפא, לא בהכרח ישפיע עליך כלל. לעתים תכופות, טיפולים המשווקים כ"פותרי הזעה" לא פותרים את הבעיה ב100% מהמקרים. רב הפתרונות הקיימים מונעים את ההזעה לתקופה מסוימת, ויש צורך לעבור את הטיפול שוב ושוב כדי לשמר את התוצאות. גם ניתוחים להסרת בלוטות זיעה – אולי המהלך הקיצוני ביותר להזעת יתר, לא מתאימים לכולם.

מכיוון שבלתי אפשרי לדעת מראש איך טיפול או הליך תרופתי מסוים ישפיעו עליך, חשוב לסקור את כל האפשרויות באופן אובייקטיבי, ולהבין את העובדות. להלן 10 דברים שיכולים לעזור לך להפסיק או להפחית הזעת יתר בבית השחי:

1. גופיות רגילות

2. אנטיפרספירנטים

3. תזונה והתעמלות

4. תרופות ביתיות

5. תרופות להזעת יתר

6. Iontophoresis

7. בוטוקס

8. מירה-דריי

9. ניתוח ETS  והסרת בלוטות הזיעה

10. גופית Thompson Tee מונעת זיעה

כיצד להעריך טיפולים להזעת יתר

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בעת הערכת טיפול להזעת יתר היא הסתמכות על עדותו האישית של אדם אחר. העובדה שבוטוקס הפסיק לחלוטין את הזעת היתר בבית השחי של חבר או בן משפחה, אינה בהכרח מעידה על כך שהיא תשפיע עליך באותה צורה.

הימנע מהחלטה חפוזה כיצד לטפל בהזעת היתר בבית השחי. במקום זאת, בצע את הפעולות הבאות:

1. נסה טיפול בתרופות ללא מרשם

נסה את האפשרויות העדינות יותר לפני שאתה עובר לטיפולים חזקים יותר. התחל עם אנטיפרספירנטים רגילים, ובמקרה הצורך המשך לאנטיפרספירנטים חזקים יותר או כאלו הדורשים מרשם רופא. יכול להיות שתרצה לנסות גם תרופות טבעיות כמו חסמים ותמציות תה מסוימות.

אם כתמי הזיעה הם הבעיה העיקרית שלך, נסה את גופיות Thompson Tee המונעות זיעה. הגופייה איכותית ורכה, עם כריות הזעה רכות הסופגות את הזיעה ומונעות כתמי זיעה על החולצות שלך.

2. התייעץ עם הרופא שלך על הצעד הבא

לאחר שניסית את כל האפשרויות ללא מרשם, קבע פגישת ייעץ עם הרופא כדי לשמוע על האפשרויות השונות העומדות בפניך: מרשם, טיפולי חוץ או ניתוחים.

אם הרופא מציע לך טיפול פולשני כמו ניתוח ETS או הסרת בלוטות הזיעה, מומלץ לגשת לקבל חוות דעת משנית.. לטיפולים פולשניים יש תופעות לוואי בלתי נעימות.

3. חקור את הנושא

לפני שאתה מחליט על הליך טיפולי, חקור את הנושא היטב. וודא שקראת את כל מה שהטיפול דורש, זמן ההחלמה, תופעות לוואי וסיכויי הצלחה.

טיפולים ופתרונות להזעה בבית השחי

כעת, כשהנך בקיא קצת יותר ב"תמונה הכוללת" לגבי טיפול בהזעת יתר בבית השחי, בוא נדבר על אחוזי ההצלחה.

להלן הדירוג הסטטיסטי שלנו לגבי טיפולים להזעת יתר – מהיעיל פחות ליעיל ביותר.

גופיות רגילות

לא צריך להיות חוקר מדופלם כדי לדעת שגופיות רגילות ממש לא עושות את העבודה של ספיגת הזיעה ומניעת כתמי זיעה על הבגדים. בוודאי שהן לא מונעות הזעה לצמיתות.

אם הנך מזיע באופן מוגזם, אתה כבר יודע שגופיה רגילה לא עוזרת. אך מהם אחוזי ההצלחה של גופיות רגילות?

שאלנו את העוקבים שלנו ברשתות החברתיות למשך כמה זמן גופיות רגילות מונעות כתמי זיעה. 82% מהמשיבים הגיבו שהן סופגות למשך פחות משעה! רק 18% מהמשיבים אמרו שגופיה רגילה עוזרת לכמה שעות או ליום שלם.

מסקנה: אל תבזבז את זמנך. גופיות רגילות כמעט ולא עוזרות אם סובלים מהזעת יתר בבית השחי. הגיע הזמן להתקדם למשהו חזק יותר.

אנטיפרספירנטים

חוץ מגופיות, אנטיפרספירנטים הם בדרך כלל הניסיון הראשוני לטיפול בהזעה. לפני ניסיון של חומרים חזקים יותר, נסה להשתמש באנטיפרספירנט רגיל, ולא, אנחנו לא מדברים על דאודורנט.

איך ניתן להבדיל בין אנטיפרספירנט לדאודורנט? המרכיבים יגלו לך את ההבדל. אנטיפרספירנטים מכילים סוג כלשהו של אלומיניום – הכימיקל היחיד שהוכח כיעיל במניעת זיעה בבית השחי. אלומיניום זירקוניום ואלומיניום כלוריד הקסהידראד הם שני תרכובות האלומיניום הנפוצות ביותר באנטיפרספירנטים.

מרבית האנטיפרספירנטים הנמכרים ללא מרשם מכילים בין 12 – 25% של הרכב אלומיניום. אנטיפרספירנטים הדורשים מרשם יכילו 26 ואף 30% של הרכב אלומיניום עוצמתי. בדוק את עוצמת התכשיר שלך, ונסה לעלות דרגה במקרה הצורך.

מהם התוצאות הטובות ביותר להן אפשר לצפות כאשר משתמשים באנטיפרספירנטים? במצב האידיאלי, אנטיפרספירנט מונע זעה למשך 7-12 יום לאחר שהשתמשו בו למשך כמה שבועות. חשוב לציין, שלאחר שסקרנו את הלקוחות שלנו ברשתות החברתיות, 65% טענו שהאנטיפרספירנט מונע זיעה למשך פחות משעה, ו35% סיפרו לנו שזה עוזר למשך כמה שעות או מקסימום יממה.

מסקנה: שימוש באנטיפרספירנט יעיל יותר מחוסר שימוש, אך ככל הנראה תיאלץ להשתמש בתכשיר נוסף כדי למקסם את התוצאה.

תזונה והתעמלות

ישנם מקורות הטוענים שאיזון התזונה והגברת הפעילות הגופנית עוזרים בהפחתת ההזעה. אך האם שינויים אלו יכולים לגרום להפסקת הזעת היתר לצמיתות?

מחקרים מראים שלתזונה יש השפעה מועטה על רמות ההזעה שלנו. נכון שאכילת מאכלים חריפים, קפאין, אלכוהול וירקות כמו כרוב יחריפו את ההזעה, אך הימנעות מהם לא תרפא את הזעת היתר בבית השחי.

הגברת הפעילות הגופנית יכולה לעזור בהפחתת רמות הזיעה ברמה של עד 50%, אך רק במקרים בהם הסובל הוא בעל עודף משקל.

במחקר שנערך על 28 משתתפים, מדענים חקרו את ההשפעות של שומן ומשקל על הזעה, בעזרת אופניים נייחים. הם גילו שהשומנים גרמו ל1-2% מההזעה, בעוד פליטת החום גרמה ל-50%. הנחקרים בעלי משקל גבוה יותר, פלטו חום מהר יותר מחבריהם בעלי המשקל הנמוך, ולכן הזיעו יותר בפרק זמן קצר יותר.

מסקנה: אם אתה בעל משקל עודף, הסרת כמה קילוגרמים מיותרים יכולה להקל על רמות ההזעה שלך. לעומת זאת, אם הנך בעל משקל תקין, ועדיין סובל מהזעת יתר, השלת משקל לא תעזור. הורדת אחוזי השומן בגוף יכולה לעזור בהפחתת 1-2% מהזיעה.

תרופות ביתיות

רמות ההצלחה של תרופות ביתיות הן קשות למדידה. ישנם אנשים הטוענים שחסמים טבעיים, תפוחי אדמה, מיץ לימון וסודה לשתייה עוזרים בהפחתת רמות הזיעה, אך אין ראות המצביעות על כך שהדבר עוזר למניעת הזעת יתר בבית השחי לצמיתות. בדרך כלל, שימוש בשיטות אלו דורש התמדה לאורך זמן על מנת לראות שיפור ארוך-טווח.

אין סטטיסטיקות מוצקות לגבי היעילות של תרופות ביתיות. הן עובדות על בסיס המקרים, ולמרות שיש אנשים המאמינים בהן, לאחרים הן כלל לא עוזרות.

מסקנה: נסה תרופות ביתיות באחריותך. עקב החסר בנתונים, דירגנו אותם בין גופיות רגילות לתרופות.

תרופות להזעת יתר

התרופות הנרשמות ביותר להזעת יתר הן אנטיכולנרגיות. האנטיכולינרגים חוסמים את הכימיקלים שמאפשרים לעצבים מסוימים לתקשר אחד עם השני, ובכך מפחיתים את כמות הזיעה שהגוף מייצר.

במחקר משנת 2012, גילו חוקרים שאנטיכולינרגים היו יעילים בהפחתת זיעה ב75% מהמקרים, אך לא במיגור הזעת היתר לצמיתו.

חוסמי-בטא מהווים גם הם לעתים פתרון להזעת יתר, למרות שמטרתם העיקרית היא טיפול בלחץ דם כגבוה על ידי האטת קצב הלב. תופעת הלוואי של התרופה היא הפחתת זיעה. מכיוון שהפחתת זיעה היא רק תופעה משנית של התרופה, אין מספיק נתונים המסבירים את השפעת חוסמי הבטא על הזעת יתר.

מסקנה: דבר עם הרופא על אנטיכולינרגים. אחוזי ההצלחה אינם גבוהים במיוחד, אך יש סיכוי די טוב שתראה תוצאות.

ניתוחים וטיפולי חוץ

באופן כללי, ניתוחים וטיפולי חוץ הם היחידים שיכולים להפסיק הזעת יתר בבית השחי לצמיתות, אך גם בזה סיכויי ההצלחה שונים בין טיפול לטיפול:

Iontophoresis

Iontophoresis  הוא תהליך בו מועברים זרמים חשמליים בעוצמה בינונית דרך העור, כאשר הגוף שקוע במים. מחקרים מצביעים על 81% הצלחה בהפסקת ההזעה לצמיתות.

Iontophoresis עבור הזעת יתר דורש 7 טיפולים בני 20-30 דקות כל אחד, במהלך תקופה של חודש. לאחר שבעה שבועות, ההזעה פוסקת למשך כמה שבועות או חודשים, ולאחר מכן חוזרת. ניתן לקנות מכשיר Iontophoresis ב500-700$, ולעשות את הטיפול באופן עצמאי, או לשלם יותר ולעבור את הטיפול ע"י רופא.

תופעות לוואי של הטיפול כוללות חבורות, שלפוחיות, צריבה קלה, התעבות מתונה של העור וגרד באזור המטופל.

מסקנה: הטיפול דורש מחויבות. הכן את עצמך להמתנה של 4 שבועות לפני שתראה תוצאות, אם תראה תוצאות. הטיפול לא עוזר ל20% מהאוכלוסייה.

בוטוקס

הבוטוקס הינו זריקה המונעת הזעת יתר בבית השחי על ידי חסימת התשדורת העצבית מהעצבים הסימפתטיים לעור. הטיפול יעיל ב82-87% מהמקרים.

לאחר שתקבל הזרקת בוטוקס, תוכל לראות הפחתה ברמות הזיעה לאחר 2 -4 ימים. ההפחתה נמשכת בין 4 – 6 חודשים. להפחתת הזיעה לצמיתות יש לגשת להזרקה בכל פעם שחלה עליה ברמות הזיעה.

מסקנה: הזרקות בוטוקס הן יקרות, ויש סיכוי של 20% שהן לא תעזורנה לך.

מירה דריי

טיפול המירה דריי הוא טיפול בלייזר להזעת יתר. המכשיר מחמם את בלוטות הזיעה ומפסיק את פעולתם. הטיפול חדש יחסית, ואושר לשימוש ע"י הFDA ב2015.

למרות שהמטפלים במירה דריי טוענים שהטיפול מונע הזעת יתר לצמיתות ע"י "כיבוי"בלוטות הזיעה, הוא מפחית את ההזעה ב82% בממוצע. הטיפול יעיל ב83-90% מהמקרים.

לאחר הטיפול, בית השחי יישאר יבש לחלוטין למשך שבועיים-שלוש. לאחר מכן, תחוש בחזרה מתונה של זיעה. רופאים ממליצים על שניים-שלושה טיפולי מירה דריי בהפרשים של שלושה חודשים. החיסרון היחיד של הטיפול  הוא מחירו היקר.

מסקנה: למרות מחירו היקר, המירה דריי יכול להיות כלי יעיל בהפסקת הזעת יתר בבית השחי.

ניתוח ETS והסרת בלוטות הזיעה

ניתוח הETS נועד להפסיק את הזעת היתר ע"י השמדת עצב באזור העליון של עמוד השדרה. הניתוח הוא הטיפול החודרני ביותר להזעת יתר בבית השחי, וכבר אינו מככב ברשימת ההמלצות. תופעות הלוואי של ETS יכולות להיות חמורות, וכוללות נזק אפשרי לעצבים והזעה במקומות אחרים.

למרות הסיכון, הסרת בלוטות הזיעה היא הדרך היחידה להפסיק הזעה בבית השחי לצמיתות, אך השיטה יקרה ולא מומלצת.

כאשר הנך תחת הרדמה, מנתח יסמן חתך קטן מעל ומתחת לבית השחי, ולאחר מכן ישאב ויגרד את בלוטות הזיעה. תופעות לוואי של הסרת בלוטות הזיעה כוללות הופעת זיעה במקומות אחרים וצלקות.

מסקנה:ניתוחי ETS והסרת בלוטות הזיעה מהוות סיכון, וכבר אינן מומלצות לטיפול בהזעת יתר.

המאמר עודכן לאחרונה בתאריך 5/11/2019

למידע נוסף אודות טיפול בהזעת יתר

* שם מלא
דוא"ל
* טלפון
אני מאשר/ת כי תהיו רשאים לפנות אלי באמצעות דיוור פרסומי, אין באמור בכדי להוות הסכמה לביצוע עסקה כלשהי. אני רשאי/ת לחזור בי מהסכמתי זו בכל עת.
תודה על פניתך, נציגנו יחזור אליך בהקדם
סליחה, איקעה שגיאה. אנא מלאו כל הפרטים ונסו שנית.
מאמרים נוספים
טיפול באמצעות מכשיר miraDry

טיפול במכשיר מירה דריי

מירה דריי (miraDry) הוא מכשיר חדשני, ראשון מסוגו בעולם המשמש כפתרון לא פולשני, בטוח ויעיל לטיפול בבעיות של הזעת יתר בבית השחי.

קרא עוד

miraDry עדויות

כאן תוכלו לקרוא ולהתרשם מעדויות של אנשים אשר עברו את הטיפול ב miraDry

קרא עוד

PalmaDry- שאלות נפוצות

כל מה שרצית לדעת על איך עובד הטיפול? איפה? באיזו תדירות? מתי רואים תוצאות? ועוד...

קרא עוד

הרשמו לניוזלטר שלנו!

ותוכלו לקבל מדי חודש הצעות, המלצות ועדכונים

* שם מלא
* דוא"ל
סליחה, איקעה שגיאה. אנא נסו שוב.

אני מאשר/ת כי תהיו רשאים לפנות אלי באמצעות דיוור פרסומי (במיילים, מסרונים וכד') אין באמור בכדי להוות הסכמה לביצוע עסקה כלשהי. אני רשאי/ת לחזור בי מהסכמתי זו בכל עת.

האתר הזה מוגן על ידי reCAPTCHA Enterprise ו-Google מדיניות פרטיות ותנאי השימוש.

הזעת יתר iDry Israel

טלפון:
077-8270039
כתבו לנו:
[email protected]
עשו לנו לייק: